bubbles-lente2023.reismee.nl

Salamanca

Zondag 12 maart 2023:De afgelopen dagen zijn we bij Salamanca gebleven, even lekker rustig, zeker voor Bubbles die al dat reizen in de bench niet kan waarderen. De camping is maar voor de helft in gebruik. Er is vorig jaar zomer brand geweest aan de buitenrand van het terrein. De schade aan sommige bomen en het hek wordt nu hersteld. Donderdagmorgen zijn veel kampeerders verder gereisd, pas vrijdagavond overschreden we het aantal van 15 overnachters weer, er kwamen meerdere Spanjaarden voor het weekend en vanavond overschrijden we de dertig weer. Veel Engelsen zijn vandaag aangekomen. Het heeft bijna alle dagen hard gewaaid en we hebben weinig zon gezien. Sinds donderdag hebben we geen regen meer gehad, soms was er wat zon. Zaterdag was heel de dag bewolkt, de 17 graden voelde eigenlijk kouder aan. We zijn elke dag naar de stad gefietst, de nieuwe fietsen bevallen prima, een hele verbetering na onze vorige 10 jaar oude e-bikes. We hebben alleen de overdekte voedselmarkt bezocht, bijna alle stalletjes bezet met vlees, vleeswaren, vis, groenten en fruit; we zijn hier al erg vaak geweest en hebben alle mooie gebouwen al eerder bezocht. . Het was erg rustig in het centrum, nagenoeg geen toeristen, tot gisteren en vandaag. Vandaag begon de dag al zonnig en uiteindelijk werd het ruim 22 graden, de wind was verdwenen. Een heerlijke dag dus. In de stad waren veel groepen toeristen en rond de middag waren alle terrassen op de Plaza Major goed gevuld. Ook in het park was het druk met wandelaars en sporters. Er zijn ook weer veel Aziatische toeristen, met mondmaskers. Dat mondmasker wordt dan vaak even afgedaan voor de foto. De Spanjaarden lijken ook geen afscheid te kunnen nemen van de mondmaskers. Je komt regelmatig mensen met mondmasker tegen, ouderen en jongeren. Vanmorgen zat er onderweg ergens een man alleen op een bankje, maar wel met mondmasker. Gisteravond een was gedaan, die was vandaag snel droog. We hebben inmiddels de gele kentekenplaat van de achterkant camper verplaatst naar het fietsenrek, Onze huidige buurman is zijn gele kentekenplaat verloren, die had gelukkig een witte plaat in zijn auto liggen en die zit nu op de voorkant van zijn auto. Het was vandaag de eerste dag dat we echt buiten konden zitten sinds we van huis vertrokken zijn. De weersvoorspellingen voor de komende dagen zijn niet fraai. Vanmorgen online de tolregistratie voor Portugal in orde gemaakt. Morgen gaan we naar Portugal.

Godelive

Goeie koop gedaan dan met de fietsen!

Nellie

Mooi verslag. Hier ook erg wisselend weer en temperaturen. Wel begonnen in de tuin gedroogde takken af te knippen van de vaste planten. Goede reis naar Portugal. Groetjes Nellie en Bert